Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Onderstaand een overzicht van veel gestelde vragen en antwoorden:

U hoeft bij ons geen afspraak te maken voor een advies gesprek. U hoeft bij ons geen afspraak te maken voor een adviesgesprek. Echter, wij raden het wel aan, omdat wij gemiddeld 2 uur per gesprek bezig zijn en het lang kan duren als wij net met een andere klant in gesprek zijn gegaan.

Wij bieden de mogelijkheid om eerst de keuken in te meten voordat wij u een advies geven. Maar meestal nemen klanten van tevoren zelf even de maten op van de keuken en maken eventueel een aantal foto’s van de ruimte, om ons de bestaande situatie uit te leggen. Uiteraard komen wij altijd voor de bestelling van de keuken bij u thuis inmeten.

De gemiddelde levertijd voor een complete keuken ligt tussen de 6 en 8 weken. De exacte levertijd is afhankelijk van de uitvoering van de keuken. De levertijd gaat in op het moment dat de keuken door ons is ingemeten.

Nadat u definitief heeft besloten om de keuken te kopen, adviseren wij de onderstaande volgorde van handelen:

  1. demonteren en afvoeren oude keuken
  2. aanpassen leidingwerk, installaties, cv, meterkast (daar waar nodig)
  3. stucadoren van de wanden/plafond (daar waar nodig)
  4. het leggen van de vloer (alleen bij parket en gietvloeren na montage v/d keuken)
  5. afwerken/schilderen van de wanden en/of plafond
  6. monteren van de nieuwe keuken
  7. aanbrengen van de wandtegels of andere achterwand bekleding
  • Problemen aan keukenkasten/werkbladen worden rechtstreeks bij ons gemeld. Bij voorkeur de service aanvraag per email via onze website. Wij nemen contact met u op om de aanvraag te behandelen en op te lossen.
  • Storingen aan uw inbouwapparatuur welke binnen de fabrieksgarantie vallen kunt u het beste rechtstreeks melden bij de fabrikant. Op deze manier wordt het probleem zo snel mogelijk opgelost. De telefoonnummers en/of emailadressen van de storingsdienst vindt u op onze website (onder “service”).
  • Storingen aan uw inbouwapparatuur welke NIET meer binnen de fabrieksgarantie vallen worden bij voorkeur per email aan ons doorgegeven. Wij nemen contact met u of de servicedienst op om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Tenminste 3 werkdagen voor de eerst geplande montagedatum dient 90% van het aankoopbedrag aan ons te zijn overgemaakt.

De resterende 10% van het aankoopbedrag kan door u na montage van de keuken per pin bij onze monteur worden voldaan.

Als uw vaatwasser een storing vertoond kunt u in eerste instantie, aan de hand van de storingscode in het display, bekijken waardoor de storing wordt veroorzaakt. Mocht het om een elektronische storing gaan (bijvoorbeeld de vaatwasser pomt het water niet meer af) haal dan de stekker uit het stopcontact en laat deze er dan ook enkele uren uit. De vaatwasser heeft enkele uren nodig om volledig te resetten. Dit geldt ook voor elektrische kookplaten (inductie & ceramisch). Als u de stekker niet kunt vinden dan zou u de betreffende elektra-groep (stop of schakelaar) in de meterkast enkele uren kunnen uitschakelen. Als dit geen resultaat heeft neemt u dan direct contact met ons op.

Als uw kookplaat een storing vertoont kunt u in eerste instantie, aan de hand van de storingscode in het display, bekijken waardoor de storing wordt veroorzaakt. Soms kunt u de storing eenvoudig zelf oplossen door de stekker uit het stopcontact te halen en deze er dan ook enkele uren uit te laten. De kookplaat heeft namelijk enkele uren nodig om volledig te resetten. Als u de stekker niet kunt vinden dan zou u de betreffende elektra-groep (stop of schakelaar) in de meterkast enkele uren kunnen uitschakelen. Als dit geen resultaat heeft, neemt u dan direct contact met ons op.

Als u bij ons een nieuwe keuken koopt en deze, door ons, wilt laten monteren dan gebeurt dat door onze eigen keukenmonteurs. De monteurs zijn bij ons in dienst en kennen hierdoor onze producten door-en-door.  Ze hebben hart voor het bedrijf en zullen er alles aan doen om uw nieuwe keuken naar volle tevredenheid te plaatsen.